GroentenFruit Huis congres

GroentenFruit Huis

Donderdag 2 juni jl. werd het eerste GroentenFruit Huis congres georganiseerd in Kamerik. Een dag die gevuld was met vele workshops om meer kennis en inspiratie op te doen, maar ook om vakgenoten te ontmoeten. De dag werd afgetrapt met een energieke keynote van Marc van Eck. Hij nam de aanwezige gasten mee in wat het belang is van een sterk merk met aansprekende voorbeelden die voor iedereen heel herkenbaar waren. Daarbij gaf hij aan dat merken niet alleen van belang zijn in B2C maar ook zeker voor B2B. In de daaropvolgende strategische sessie met directieleden en marketeers ging hij nog dieper op deze materie in waarbij interessante discussies ontstonden hoe we dit voor onze eigen sector zouden kunnen toepassen.

Voor alle thema's van GroentenFruit Huis waren diverse workshops georganiseerd waar veel belangstelling voor was. Zo kon men met elkaar aan de slag met de SDG's, kon men meer te weten komen over Food Compass en aan de slag met een taalvriendelijke werkvloer. Maar ook blockchain, hortifootprint, productaansprakelijkheid, voedselverspilling, nudging en duurzaam verpakken waren onderwerp van gesprek in de workshops. Tijdens de pauze was het mogelijk om een interessante presentatie van arts Koen Joosten van het Erasmus MC te volgen waarin hij meer vertelde over het belang van groenten en fruit voor onze gezondheid. Kortom genoeg onderwerpen om een mooie dag mee te vullen.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Samen met de collega's van GroentenFruit Huis heeft Pauline het congres voorbereid gen georganiseerd. Nadat de perfecte locatie, Buitenplaats Kameryck, was gevonden is men aan de slag gegaan met de inhoud van de dag. Dit resulteerde in een inspirerende keynote speaker en meer dan 25 verschillende workshops. Er was dus voor alle gasten een intessant programma samen te stellen. Van idee naar uitvoer, een fantastisch traject om helemaal te mogen begeleiden.