Het was weer fantastisch!

15 januari 2017

Afgelopen maanden heb ik mee mogen werken aan de voorbereiding en uitvoering van het Allerhande Kerstfestival. Hierbij had ik de projectleiding voor de AGF-stands. Eén voor groenten en één voor fruit.

De fruitstand was een feest van tropische kleuren met bananen, ananassen, kaki fruit en nog veel meer. Het publiek kon stukjes tropisch fruit proeven maar ook ananascarpaccio, fruitpunch en stoofpeertjes. Ook aan de groentestand zat een grote demokeuken vast waar allerlei heerlijke groentengerechten te proeven waren zoals bietensoep, geroosterde pompoen en perpupas aardappeltjes. Al deze gerechten waren terug te vinden in de december uitgave van het Allerhande magazine.

De kracht van het festival is dat de stands bemand worden door de leveranciers van Albert Heijn. Zij weten alles over de producten die je daar kon proeven. Dus wanneer de bezoeker een vraag had over vis, brood of groente kon men deze direct stellen. Ook waren de receptenkaarten bij elke stand favoriet. Mensen kregen bij binnenkomst een ring waaraan men de recepten bewaren. En daar werd door veel bezoeker gretig gebruik van gemaakt.

Wat het leuks voor mij was om te zien wat er bij komt kijken om zo’n groot event te organiseren. Het opbouwplan van de stands, de logistiek om alles op tijd op de juiste plek te krijgen, de marketing van het evenement (het was heel snel uitverkocht), en de marketing tijdens het event, organiseren en begeleiden van de vele workshops met bekende koks.

Het was een hele klus, maar de voldoening is dan ook heel groot wanneer de bezoekers, de leveranciers en natuurlijk de opdrachtgever super tevreden naar huis gaan.

Nieuwsgierig geworden? Hier een kleine impressie van het festival.

 

Allerhande Kerstfestival

Het Allerhande Kerstfestival werd voor de tweede maal door Albert Heijn georganiseerd in het spoorwegmuseum in Utrecht. Een festijn waar men inspiratie kan op doen voor de kerst. Een echt feest waarbij de klanten van Albert Heijn alles mochten zien, ruiken en proeven. In totaal hebben 35.000 mensen het festival bezocht. LUSH Event & Communicatie heeft dit in opdracht van Ahold Delhaize uitgevoerd.