Ultimate Sweetness

5 juni 2017

Vorig jaar na de zomervakantie kwam Esther van Geest van D.C. van Geest potplanten naar mij toe. Of ik eens mee wilde denken over een nieuw product, een nieuwe Phalaenopsis met prachtige kleine bloemetjes en een hoge aaibaarheidsfactor. De naam was al gekozen: Ultimate Sweetness. “Waar denk je dan aan?” vroeg Esther aan mij. Aan iets zoets, roze, iets liefs, aan snoepjes.

Om Ultimate Sweetness goed te lanceren tijdens de TradeFair van Royal FloraHolland is het belangrijk om goed op te vallen. Dit is lastig met alle alternatieven van concullega’s die daar ook aanwezig zijn. Door samen te brainstormen besloten we om te kijken of het mogelijk was om een eigen snoepje te laten maken. In Amsterdam zit aan de Haarlemmerdijk het schattige winkeltje Papabubble. Hier verkoopt, maar nog belangrijker, maakt men unieke snoepjes met de hand. Een echt ambacht waar men met suiker, water en glucose de mooiste creaties vervaardigd. Je kunt zelf de smaak bepalen, maar nog veel leuker; je kan je logo hierin laten verwerken.

Na een ochtendje proeven stemden we het Ultimate Sweetness-snoepje af en kozen voor een friszoete smaak door een vleugje framboos. Een aantal weken later konden we 10 kilo snoepjes ophalen. De introductie van snoepje en plant werd ingeleid door een mailing van tevoren naar alle klanten te sturen, logo’s, labels en website klaar te zetten.  Natuurlijk werd de stand tijdens de TradeFair helemaal roze gemaakt en zo was er genoeg aandacht voor het nieuwste product. De kers op de taart waren de gepersonaliseerde snoepjes, die door twee candygirls werden uitgedeeld in knalroze blouses.

Voor de making of kan je het volgende filmpje bekijken.  

 

TradeFair - Royal FloraHolland

Esther van Geest samen met één van de candy girls tijdens de Trade Fair. De stand en de kleding van de dames waren uiteraard ook geheel in de stijl van Ultimate Sweetness; roze.

Site van Ultimate Sweetness