Inspiratie opdoen voor kerst op het Allerhande Kerstfestival

Inspiratie op doen voor kerst, dat is waar het bij het Allerhande Kerstfestival om draait. Het decembernummer van de Allerhande, het magazine van Albert Heijn, staat vol met vele recepten, tips en menu's. Alle feestelijke producten voor de decembermaand die men in de winkels verkoopt komen terug in dit magazine. Om de klanten ook de gelegenheid te geven om deze lekkere producten te zien maar vooral ook te proeven is men in 2015 gestart met het Allerhande Kerstfestival. Het festival vond voor de derde keer plaats in het spoorwegmuseum in Utrecht, een fantastische sfeervolle locatie. Verspreid over drie dagen bezoeken 36.000 mensen dit festival.

Het mooie aan dit festival is dat de leveranciers zelf in de stands staan, hierdoor kan het publiek hele specifieke vragen bijvoorbeeld over het klaarmaken van een speciaal gerecht direct beantwoord krijgen. Informatie direct van de bron!

LUSH Events mocht drie keer op rij meehelpen met de organisatie van dit fantastische festival.

Groenten en Fruit
Pauline was voor en tijdens het Kerstfestival verantwoordelijk voor de coördinatie en productie van de Groentestand en Fruitstand. Dit waren twee van de belangrijkste stands. De eisen van opdrachtgever Albert Heijn waren: vers, proeven, iedereen moet de stand gezien hebben en veel informatie geven over groenten en fruit. De Fruitstand was een wand van 15 meter lang en 4 meter hoog met daar alle mooie kleuren die het fruit vertegenwoordigd. Voor deze prachtige wand stond een balie van 11 meter waar allerlei gerechtjes klaar gemaakt werden om direct te proeven. De Groentenstand was de eyecather van het festival met vele verschillende soorten groenten, een eigen kruidentuin en een eigen keuken waarin alle kerstgerechten waren te proeven.  

De teler vertelt
Om alle lege kisten van de twee stands te vullen waren twee volle vrachtwagens met groenten en fruit nodig. Om alles zo vers mogelijk te laten zien, werden de bloemkolen, appels, tomaten en alle andere producten pas één dag van te voren in de stands verwerkt. De groentestand had een grote demo keuken waar koks presentaties gaven over de bereiding van de verschillende groente gerechten. In totaal stonden er continu 20 personen bij beide stands gerechtjes klaar te maken om te laten proeven aan het publiek. Deze vonden gretig aftrek. Telers en boeren waren ook aanwezig om de bezoekers meer te vertellen over hun producten zoals de telers van Tasty Tom tomaatjes, de kruidenplantjes en paddenstoelen.

Natuurlijk is al het groente en fuit uit de stands na afloop niet weggegooid maar gedoneerd aan de voedselbank, zodat veel gezinnen hiervan nog hebben kunnen genieten.

Wil jij je klanten ook op een verrassende manier een live experience geven van jouw producten?

Laten we er samen iets moois van maken.

Neem een kijkje achter onze schermen

Draaimolen jongetje met schmink

Bedrijfsuitje

Flynth weekend Brugge personeel

Bedrijfsjubileum

20190518 WestlandBoksgala2019 0058

Bedrijfsborrel

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten